移至主內容

Wagor works wonders 葳格20歲囉

Wagor hits its 20th Anniversary! 
On Saturday, December 19th, our school celebrated its 20th anniversary at the Beitun Campus. To mark this milestone, our founder, Tom Yuan, unveiled a new pair of guardian lions in a show of gratitude. A series of “Wagor Works Wonders” activities were also held. These included academic events, vocal performances, exhibits, various game and food booths and a lucky raffle draw. All the guests and children merrily indulged in the fair. This anniversary celebration provided a unique opportunity to glace back while leaping forward as we focus our energy and attention on the issues that will define our present and our future.

葳格國際學校12月19日歡慶20周年校慶,全校師生與校友以「Wagor Works Wonders」為主題推動一系列活動,Wagor Market 葳格市集:各式各樣市集擺攤。Wondrous Wagor :耀五揚葳表演秀-五大校區聯合表演,西屯校區合唱團與街舞表演可是博得滿堂彩!Lucky Raffle:摸彩大方秀三大主題貫穿,活動熱鬧非凡。

當天更展現葳格教學成果,因應 AI 世代來臨,葳格師生展現多元教育成果,分享新世代教學理念,包括設計 AI 足球競賽、AR 解剖達人、第二外語速配、體感智慧車等互動遊戲,展現葳格在外語學習、第二外語、科技教學的多元國際化教學成果。

同時為校門石獅揭幕,並啟用全新的運動場地,葳格教育體系創辦人袁昶平除感謝所有為葳格國際學校付出心力的夥伴並強調:石獅的「獅」與老師的「師」讀音相同,不但有教育和樂、珍惜守護校園的意義,也期盼集結親、師、生的力量,共同守護葳格,成就每位孩子!台中市副市長令狐榮達更到場致賀,並肯定葳格國際化多元教學特色,接軌世界潮流。

此外,各式各校美食攤位及遊戲攤位大排長龍,「耀五揚葳表演秀」由五大校區聯合展演歌舞才藝,吉祥物小葳豹不時穿梭攤位間,壓軸活動由藝人李杰明、小宇、陳零九、婁俊碩輪番上陣展開校園演唱,在歡樂歌聲中,為校慶畫下完美句點。

葳格中學部校長徐崇哲表示,單一技能或單一知識人才,不足以面對未來世界快速發展,葳格透過校慶運動會舉辦,讓師生行銷整合、創新學習及團隊合作,培養帶著走能力,也期許葳格人將來能創造更多優勢與資源,一棒接一棒傳承,讓葳格學子走向國際、綻放光芒。